Hvornår

21/03/2023 - 26/04/2023    
0:00

 

 

Aktivitets- og Kulturhuset, Husmandsstedet søger ny daglig leder 30-35 timer ugentligt med start 1.8.2023 eller snarest derefter.  

Husmandsstedet er et Aktivitets- og Kulturhus, der er indrettet i en tidligere landejendom beliggende centralt i Sdr. Nærå, Årslev

Husmandsstedet har eksisteret siden 1987. Huset har status som selvejende institution. Den drives af en bestyrelse, der vælges på den årlige generalforsamling. Vi får et årligt driftstilskud fra Faaborg Midtfyn kommune, og ”tjener” derudover årligt et ikke ubetydeligt beløb ved kontingenter, udlejning af huset m.v.

Huset danner ramme om en lang række aktiviteter, der som bærende princip bygger på at lokalsamfundets borgere frit kan organisere forskellige aktiviteter og arrangementer.

Herudover har huset, alene i kraft af at det eksisterer, dannet ramme og husrum for enhver borger, der i en kortere eller længere periode har haft brug for et socialt fællesskab og ”bare” et sted at gå hen og blive anerkendt for den man nu engang er.

Et af Husmandsstedets vigtigste tilbud er fritidsklubben for børn fra 4. klasse. Klubtilbuddet svarer til kommunens øvrige SFO2 tilbud. Fritidsklubben har lukket fredag og følger stort set skoledagene.

Vi tilbyder:

  • en arbejdsplads der sprudler af børn, liv og nærvær
  • et hus i stadig forandring
  • et miljø præget af frivillighed og stor selvstændighed
  • fuld opbakning til skæve og kreative idéer
  • stor frihed i hvordan du takler dine opgaver
  • stor indflydelse på atmosfæren i huset

Vi forventer:

  • At du har ledererfaring eller kan påvise evner dertil.
  • At du er uddannet pædagog eller har en anden god uddannelse eller erfaring som ruster dig til opgaven.
  • At du har lyst til at arbejde med børn i aldersgruppen 10 år og opefter. Det er faktisk en af dine vigtigste opgaver.
  • At du kan delegere med et smil og er ansvarsbevidst.
  • At du er rummelig. Det er Husets kerneydelse, berettigelse og ånd, at der skal være åbent for alle – børn som voksne. Alle skal føle sig velkomne, og man skal ikke kunne føle sig forkert på Husmandsstedet.
  • At du er kommunikativ. Du skal kunne være i konstant dialog med bestyrelse, med brugerne, voksne som børn og med frivillige.
  • At du kan tage pulsen på diverse behov – stort som småt.
  • At du har økonomisk sans og kan styre et budget
  • At du kan overskue at have flere bolde i luften og kan klare det, hvis der en gang i mellem er en som falder på gulvet. At du kan tage den op igen med lethed.
  • At du elsker at tage ejerskab for huset og ser hvad der skal ske lige her og nu.
  • Du skal kunne arbejde fleksibelt. Der vil indimellem være aftenarbejde og et weekend-arrangement i ny og næ.
  • Da der kun er to, måske 3 ansatte (den daglige leder, og så en eller to andre) er det ikke bare vigtigt, men en betingelse, at dette lille team skal kunne arbejde sammen. Du skal derfor være et ligefremt og ansvarligt menneske med sans for samarbejde og udvikling, og med en stærk tro på at man kan, og når det er nødvendigt, skal tale sig til rette om det meste.
  • At du elsker at være blæksprutte

Du er velkommen til at ringe til den nuværende leder Mona Clausen i Husmandsstedets telefontid mandag – torsdag mellem 12.00 og 14.00 på telefon 51 93 27 41. Du er også velkommen til at ringe til formanden for Husmandsstedets Bestyrelse Tage Gissel på tlf. 24 98 38 29 for yderligere information.

Endelig bør du også besøge vores hjemmeside www.husmandsstedet.dk

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist d. 25. april 2023

Der vil blive afholdt et informationsmøde onsdag d. 19. april kl. 19.00 (Tilmeld dig venligst pr. mail eller tlf.)

Hvis du har mulighed for det, vil vi foretrække at modtage din ansøgning på mail: huset@husmandsstedet.dk  Alternativt på adressen:  Husmandsstedet, Over Bækken 1 E, 5792 Årslev

Der vil blive afholdt samtaler i starten af maj.

Konklusion:   Husmandsstedet søger en ny daglig leder som er rummelig, fleksibel, pædagogisk og kan markere sig.

På vegne af Bestyrelsen

Tage Gissel.

Formand.